Zeptali jsme se marketingového ředitele GETBERGu Jakuba Čecha, kde hledá inspiraci, jaké vlastnosti má podle něj správný markeťák i v které technologii vidí do budoucna největší marketingový potenciál.

 

1. Jaká byla vaše cesta k marketingu? Byl tento obor vaší vysněnou oblastí, nebo šlo spíše o souhru náhod?

V zásadě oboje, chtěl jsem vždy být u toho, jak něco vzniká a jelikož nejsem manuálně zručný, tak marketing byl jedinou cestou. Když se podívám zpětně, tak to byla dobrá volba.

2. Máte nějaký profesní sen?

Ano, dokončit dokonalý projekt, kde si i po delší době budu moci říct, že bych nic neměnil.

3. Jak vypadá vaše vysněné bydlení?

To, které v současnosti s rodinou máme 🙂 Možná bych udělal pár malých změn.

4. Čím byste chtěl být, kdybyste nebyl markeťákem?

Těžká otázka… Možná kreativcem, pracovat s 3D, nebo programátorem. Takoví lidé mají velkou moc a tvoří věci, které ostatní nedokážou. Mám stovky nápadů, co bych v takovém případě chtěl udělat.

5. Podělíte se s námi o své oblíbené knihy, weby či další kanály, ze kterých nejraději čerpáte inspiraci či marketingovou teorii?

Mám kompletní sbírku knih Toma Clancyho, ale čtu poměrně velké spektrum žánrů. Inspiraci hledám také v přírodě nebo na pinterestu.

6. Jak nejraději trávíte volný čas?

S rodinou, cestováním a na paintballu.

7. Čím se podle vás GETBERG liší od ostatních českých developerů?

Je to rozhodně DNA společnosti – chceme stále vytvářet něco nového, odlišit se od ostatních, posouvat to, co děláme a hledat nové, neotřelé nápady.

8. Baví vás sledovat reklamy, nebo je dokonce i aktivně vyhledáváte?

Určitě reklamy sleduju, je to součást mé práce, hodně dobrých reklam si i pamatuju. Reklama nás dnes provází prakticky na každém kroku, takže je vyhledávat moc nemusíme. Často ale hledám ty, které mne zaujaly a potřebuji se na ně podívat znovu, to je občas oříšek.

 

9. Jaký je podle vás správný balanc mezi digitální a klasickou tištěnou reklamou (billboardy, reklamy v tištěných médiích atp.)? 

Je to velmi individuální a záleží na konkrétním oboru, přesný poměr neexistuje. Hodně záleží na nápadu, velikosti společnosti, rozpočtu kampaně… Obecně se říká, že je to 80 % vs. 20 % pro online.

10. Jak byste obecně popsal a shrnul současné marketingové trendy v oblasti nemovitostí?

Pokud jde o marketing, tak většina společností stagnuje a drží se klasiky. Občas se objeví nová možnost nebo funkce, ale obecně se moc neinovuje. To se v Getbergu tento rok budeme snažit alespoň trochu změnit.

11. Máte pocit, že je na marketing mezi širokou veřejností stále nahlíženo tak říkajíc skrz prsty jako na nepoctivou praktiku?

Nikdy jsem takový pocit neměl.

12. Jaká je vaše oblíbená sociální síť a proč?

Pinterest je skvělý na vyhledávání inspirace. A to nejen do práce, ale i na bydlení, jídlo a další oblasti.

13. Je naopak nějaká sociální síť, kterou nepoužíváte vůbec?

Většina. Je tolik sítí a komunikátorů, že se to nedá stíhat.

14. V jakém digitálním formátu vidíte momentálně největší marketingový potenciál?

V rozšířené realitě. Podle mě obsahuje plno zatím neobjeveného potenciálu, jedním z nich je i obor realit. AR dokáže snadno a efektivně inspirovat.

15. Co si myslíte, že je nejdůležitější vlastnost dobrého markeťáka?

Zrealizovat zadání v čase, v budgetu a výsledcích, které byly stanoveny.

Přečtěte si rozhovor s Jarratem