Stále více pražanů se kvůli přemrštěným cenám nemovitostí v Praze stěhuje za její hranice. Nachází tam vyšší kvalitu života i zdravější životní styl, jenomže potřebují dojíždět za prací do hlavního města. Jak se zlepší infrastruktura mezi těmito dvěma regiony?
Základem je linka S
Vzhledem k narůstající populaci za hranicemi Prahy, se často tvoří kvůli dojíždění kolony na hlavních silnicích. Je proto v plánu efektivnější propojení některých měst s Prahou pomocí rychlovlaku, který ulehčí cestování i obyvatelům Středočeského kraje za prací právě do Prahy. V Praze proběhne v příštích letech modernizace některých vlakových nádraží a také výstavba tratí pro rychlovlaky.
Na letiště z Kladna za pár minut
Nejbližší výstavbou je právě trasa rychlovlaku z Kladna na Masarykovo nádraží přes letiště Václava Havla. Z Kladna se tak dostanete přímo na letiště do 20 minut a do centra do půl hodiny s přestupy na všechny linky metra, což je kratší doba než z většiny okrajových částí Prahy. Výstavba nového vlakového nádraží na letišti je v přípravě a bude pod zemí s přímým propojením s oběma terminály. Správa železnic již vypsala výběrové řízení a samotná výstavba by měla započít v roce 2024. V roce 2028 by měl být vlak uveden do provozu.
Do centra dění vlakem
V Praze proběhne kompletní modernizace Masarykova nádraží. Projekt je pod jménem “Masaryčka spojuje” a v nová čtvrť nabídne prostory pro kanceláře i komerční zónu. Přinese tedy nové obchodní i pracovní příležitosti. Pokud budete bydlet právě u Kladna na trati rychlovlaku, získáte přímý a opravdu rychlý spoj přímo do centra dění. Další schválené rychlovlaky by měly vést do Brna přes Jihlavu a do Drážďan přes Ústí nad Labem. Cílem jen nejen ulevit dopravě a poskytnout rychlejší spojení cestujícím, ale také snížit znečištění a efektivněji propojit dopravu s celou Evropou.
V Praze se modernizuje, kde se dá
Spoustu vlakových nádraží, která jsou opuštěná a nefunkční, se nachází právě v hlavním městě. V zájmu užšího propojení Prahy a Středočeského kraje je v zájmu kompletní modernizace těchto nádraží a zvýšení dostupnosti i do dalších částí Prahy. Momentálně probíhá modernizace Vršovického nádraží, plánuje se nová zastávka Praha — Eden a nedávno se postavila nová zastávka Praha — Zahradní město, která je v provozu od minulého roku. Modernizací proběhne i nádraží Praha — Bubny a přibude nová zastávka Praha — Výstaviště. Vlak se stává hlavním dopravním spojením nejen se Středočeským krajem, ale také poskytne rychlejší cestování v samotné Praze.
P+R zachraňují centrum
Záchytná parkoviště v Praze v blízkosti zastávek metra nebo jiné hromadné dopravy mají snížit dopravní hustotu v centru a poskytnout mimopražským dojíždějícím možnost parkování za výhodnou cenu. Nejdražší parkovné stojí 100 Kč na den a jedná se o hlídaná parkoviště. Na některých místech funguje doplňková služba, kdy je možné bezplatně uložit jízdní kolo a vyzvednout si ho na základě kontrolní karty s vratnou zálohou 20 Kč. Tato parkoviště najdete například na Černém Mostě, Zličíně, Opatově, Skalce a spoustu dalších. Všechny informace jsou dostupné na stránkách pražské integrované dopravy včetně obsazenosti jednotlivých parkovišť. Pokud tedy přemýšlíte nad bydlením za Prahou, ale obáváte se dojíždění, P+R je jedním z řešení.
Další linky metra
Efektivnější dopravu v Praze by měla také podpořit výstavba nové linky metra D. Metro bude stavět celkem v 10 zastávkách a pojede až na Náměstí Míru přes Nemocnici Krč a Pankrác. Kompletně nové moderní metro by mělo být plně automatizované. Nově se také uvažuje o lince metra O, která by měla být okružní trasou v Praze a propojit všechny linky. Výrazně by urychlila cestování mezi jednotlivými částmi Prahy.
Bydlení za Prahou je budoucnost
Díky modernizaci veškerých vlakových nádraží, vylepšování dopravy v Praze a zvyšování počtu vlakových linek, je pravděpodobné, že dojíždění do prahy ze Středočeského kraje bude do budoucna rychlejší, než z některých okrajových částí Prahy. Developerská skupina GETBERG stále objevuje lokality v okolí Prahy a aktivně řeší problém nedostatku bydlení na trhu. Rezidenční projekty staví výhradně v těch nejlepších lokalitách s ohledem na budoucnost dopravního spojení. V předprodeji má momentálně rezidenční projekt ICON Park v Dubí u Kladna, které je hned vedle vlakového nádraží a další projekt Forest Views, který leží u autobusové zastávky vedoucí přímo na Budějovickou.
Získejte informace a speciální akční nabídky z projektů od developera GETBERG jako první, přihlašte se k odběru newsletteru tady na stránce nebo nás rovnou kontaktujte a my se vám budeme věnovat osobně.