V tomhle se České dráhy trefily. Bydlení za humny metropole má bezpočet výhod – čistší vzduch, klid, zpravidla i bližší sousedské vztahy. To všechno vám ale může raz dva pokazit špatná dostupnost Prahy. Proto se vyplatí si spojení s metropolí pohlídat.

Za Prahu se samozřejmě stěhujete kvůli klidu a přírodě. Ne proto, abyste se do metropole prokousávali hodinu nebo ještě déle. Takže není divu, že hraje spojení s hlavním městem při výběru bydlení takovou roli. Nikdo nechce být odkázaný na dopravu autem (příjezdy jsou stále ucpanější) nebo komplikované přesedání v rámci klasické MHD. Výzkumy v realitních agenturách i mezi zájemci o bydlení v zeleni se navíc shodují na tom, že stále větší důležitost hraje bezproblémové spojení vlakem.

 

Proč je problém s autem

Díky datům z chytrých navigací (např. holandský TomTom) si dnes můžete spočítat, kolik času strávíte v Praze v kolonách. Ve srovnání 416 měst ze světa na tom nejsme až tak špatně. Praha skončila 137., zatímco ještě ucpanější Bratislava na 88. místě. Podle dat začíná pražská ranní špička v 7.00, vrcholí kolem 8.00 a uklidňuje se po deváté. Odpoledne trvá 15.00–18.00, s kulminací ve čtyři. Provoz se liší během týdne: ráno je nejhustší v pondělí a úterý, navečer zase ve čtvrtek. V pátek je vzhledem k oblibě víkendů na chatách a chalupách rušno už skoro od oběda.

V Praze je blaze. Ale nezaparkujete 

Celých 43 % uvedených dat pochází dálnic, takže z příjezdových cest. Nejde tedy jen o popojíždění v centru. Tam je navíc další problém, parkování. Míst, kde můžete nechat auto, je buď málo, jsou daleko a nebo za ně zaplatíte majlant. Modré parkovací zóny, které byly původně zavedeny jen v historickém středu města, se totiž nezadržitelně rozšiřují do ostatních čtvrtí. A to můžeme být rádi, že do centra vůbec smíme. Ve Stockholmu vás vjezd ve špičce vyjde v přepočtu na 80 Kč, zato v Londýně už za projížďku po Piccadilly Circus zaplatíte 444 korun. Podle radního pro dopravu Adama Scheinherra se v Praze o zavedení mýta v uvažuje taky. Předběžné schválení už proběhlo v rámci klimatického plánu hlavního města do roku 2030. 

Vlak je nové metro 

Takže jak jsme psali už dříve, pro zájemce o zdravější rodinné bydlení na okraji velkoměst je stále důležitější bezproblémové spojení vlakem. Blízkost vlaku je prostě pro bydlení za Prahou základ. A my si tohle moc dobře uvědomujeme. Například náš nejnovější projekt East Gardens Strančice je 5 minut pěšky nejen od vybaveného centra obce, ale i od vlakové zastávky. Na Hlavním nádraží jste pak se vším komfortem za 30 minut. Mimochodem ještě pojedete se společností Elefant, která patří k tomu nejlepšímu, co v Evropě mezi příměstskými vlaky můžete najít a jezdí ve Strančicích ve špičce až 5x za hodinu.

Objednejte si newsletter a mějte přehled

Pokud vás bydlení na okraji Prahy láká nebo už dokonce někde bydlíte, ale drtí vás právě špatné spojení do metropole, ozvěte se nám přes web nebo na telefon 220 873 614 a probereme s vámi vaše představy o ideálním bydlení. Případně se přímo tady na stránce přihlašte o náš newsletter a budete mít všechny naše novinky a výhodné akce pro klienty vždycky z první ruky a také se dozvíte jako první o našich nových projektech a získáte tak nejlepší cenovou nabídku na nové bydlení.

Chci lepší život za Prahou